Kulki ala Rafaello w wersji fit

Zostało mi jeszcze parę kilogramów do zrzucenia po ciąży i zrzucanie ich staje się coraz trudniejsze. Regularne ćwiczenia ładnie kształtują sylwetkę jednak delikatna dieta dostosowana do potrzeb mamy karmiącej piersią nie zaszkodzi. Kulki rafaello w wersji fit zauważyłam na jednym z blogów fitness-owych i pomyślałam, że  warto je wypróbować. Składniki z jakich je zrobiono, jak najbardziej przypadły mi do gustu - kasza, migdały, kokos - samo zdrowie. Co prawda nie można się nimi bezkarni obżerać jednak gdy mamy ochotę na słodkie co nieco lepiej schrupać zdrową przekąskę niż wcinać chemię zawartą w kupnych słodyczach. W zdrowej wersji rafaello brakuje mi tylko tego pysznego wafelka... a pozostałe składniki są przepyszne. Krem z kaszy jaglanej jest genialny i można go śmiało wykorzystywać do przekładania ciast i ciasteczek lub wyjadać go po prostu ze słoika 🙂

Kulki ala rafaello w wersji fit

  • 100 g kaszy jaglanej

  • puszka mleka kokosowego (ok 400 ml)

  • 100 g migdałów obranych ze skórki

  • ok 5 łyżek wiórków kokosowych + 4 do obtoczenia

  • 1-2 łyżki malibu lub innego alkoholu (może być rum itp)- w wersji dla mamy karmiącej piersią można pominąć

Kaszę jaglaną dobrze wypłukać w zimnej wodzie. Następnie przepłukać wrzątkiem i wsypać do garnuszka. Zalać mlekiem kokosowym. Gotować aż kasza wchłonie całe mleko kokosowe, często mieszając bo lubi się przypalać. Jeśli jaglanka nadal będzie twarda to możemy delikatnie podlać ją wodą lub zwykłym mlekiem aż się dobrze ugotuje. Na koniec wsypujemy wiórki kokosowe i mieszamy. Masę delikatnie studzimy i jeszcze ciepłą mielimy blenderem na gładki krem. Dodajemy alkohol. Mieszamy. Odstawiamy do lodówki. 

Z powstałego gęstego kremu lepimy kulki, do środka każdej wkładamy migdałka i obtaczamy w wiórkach kokosowych.

Trzymamy w lodówce. 

Smacznego!!!

No Comments Yet.

Co Ty na to?